Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

K-POP Festivaali

13.6.2015 klo 08:00 - 17:00

Näyttökuva 2015-05-07 kello 10.41.36

K-POP WORLD FESTIVAL

on Etelä-Korean ulkoministeriön, kanavayhtiö KBS:n ja kulttuuri-, urheilu- ja matkailuministeriön järjestämä vuosittainen tanssi- ja laulukilpailu. Tämän maailmanlaajuisen kilpailun semifinaali järjestetään tänä vuonna toista kertaa myös Suomessa, Kulttuuriareena Glorialla Helsingissä lauantaina 13. kesäkuuta. Kisan finaalit pidetään Etelä-Koreassa Changwonissa sunnuntaina 18. lokakuuta.

Finalistien kaikki matkakulut Koreaan ja Koreassa maksetaan ja finalistit esiintyvät samalla lavalla K-pop-artistien kanssa tuhatpäiselle yleisölle!

OSALLISTUMISOHJEET

– Tanssiryhmässä tulee olla vähintään kaksi (2) jäsentä, tanssissa sooloesiintyjät eivät voi osallistua tähän kilpailuun.
– Laulussa sooloesiintyjät ovat hyväksyttyjä.
– Molemmissa kategorioissa kappalevalinnan on oltava korealaista poppia.
– Kellään kilpailijalla ei saa olla Korean kansalaisuutta.
– Jokaisen kilpailijan on oltava valmis matkustamaan Koreaan lokakuussa mikäli he voittavat Suomen semifinaalin ja loppuäänestyksessä voittavat finaalipaikan.
– Semifinaaliin päästäkseen tanssiryhmien/laulajien tulee osallistua esikarsintoihin.
– Esikarsintoihin osallistuineista tanssiryhmistä/laulajista valitaan 15 parasta ja he pääsevät kilpailemaan semifinaaliin Kulttuuriareena Glorialle.

ESIKARSINTA

– Jokaisen osallistujan tulee videoida vähintään kahden minuutin pätkä ryhmästään tanssimassa/laulamassa. Videossa on oltava mukana kaikki ryhmän jäsenet.
– Kappalevalinnan ei tarvitse olla se, jonka tanssiryhmä/laulaja esittäisi semifinaalissa. Koreografia voi olla jokin, jonka ryhmä/laulaja osaa jo ennestään. Tavoitteena on saada käsitys kilpailioiden taidoista yleisesti.
– Videon voi lähettää sähköpostilla (alle 15mb) tai laittaa Youtubeen (yli 15mb). Videon ei tarvitse olla kaikille näkyvä, kunhan esikarsinnan suorittavat tuomarit pystyvät sen katsomaan.
– Esikarsinta päättyy 23. toukokuuta. Semifinalistit julkistetaan 27. toukokuuta.
– Esikarsinta suoritetaan sähköpostihakemuksella. Lisätietoja hakemuksesta alla.

SEMIFINAALI

– Semifinaalissa tuomaristo arvioi esitykset paikan päällä ja valitsee kolme parasta esiintyjää pisteytysjärjestelmällä.

HAKEMUS

Hakemuksen tulee sisältää seuraavat tiedot:

– Osallistuvan ryhmän nimi
– Ryhmän henkilömäärä, jokaisen ryhmäläisen nimi ja ikä
– Kummassa kategoriassa ryhmä kilpailee, tanssi vai laulu
– Kappale minkä ryhmä aikoo esittää semifinaalissa
– Linkki (mielellään Youtube) tai liite (alle 15mb) videoon, jossa ryhmä esiintyy tai laulaa. Näytteen ei tarvitse olla kpop-cover tai virallista koreografiaa.
– Hakemus tulee lähettää osoitteeseen kpopworldfestival@gmail.com. Otsikoksi: Esikarsintahakemus

LISÄTIETOJA TAPAHTUMASTA: kpopworldfestival@gmail.com

Kilpailuun osallistuminen niin katsojana kuin kilpailijana on ilmaista. Semifinaaleihin pääsevät myös katsojat, paikkoja rajoitetusti.

TANSSIRYHMILLE: Esikarsintavideolla ja semifinaalissa ei tule laulaa, tanssiesitys riittää. Varautukaa kuitenkin siihen että finaalissa täytyy tanssimisen lisäksi myös laulaa, mikäli ryhmänne sinne asti pääsee!

Tiedot

Päivämäärä: