Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Syyskokous ja Korealainen illallinen

14.11.2016 klo 17:00 - 18:00

Tervetuloa yhdistyksen syyskokoukseen maanantaina 14.11.2016 klo 17. Kokous pidetään Tieteiden talolla, Kirkkokatu 6, Sali 312, klo 17.00. Kokouksen jälkeen tri Elina Sinkkonen Ulkopoliittisesta Instituutista pitää esitelmän aiheesta Kiinan asema Aasiassa ja Korean niemimaan kysymys. Hän on mm päässyt vierailemaan Hana-säätion ylläpitämässä keskuksessa, jossa pohjoiskorealaisia loikkareita sopeutetaan Etelä-Korean yhteiskuntaan.

Kokouksen jälkeen siirrymme entiseen tapaan jatkamaan iltaa Korea Houseen. Yhdistykseen kuulumattomat ovat tervetulleita sekä kokouksen esitelmäosuuteen että Korea Housen illalliselle.

Suomi – Korean Tasavalta Yhdistys ry:n sääntömääräinen syyskokous maanantaina 14.11.2014

Paikka: Tieteiden talo, Kirkkokatu 6, 00170 Helsinki
Aika: Klo 17:00 alkaen

Esityslista

1. Kokouksen avaus
  2. Valitaan kokoukselle puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjan tarkastajaa ja kaksi ääntenlaskijaa
  3. Todetaan kokouksen laillisuus
  4. Päätetään jäsenmaksun, tukijäsenmaksun ja liittymismaksun suuruus toimintavuodelle 2017
  5. Vahvistetaan talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodelle 2017
  6. Valitaan hallituksen puheenjohtaja joka toinen vuosi (seuraavan kerran syyskokouksessa 2017)
  7. Päätetään hallituksen jäsenten lukumäärä
  8. Valitaan hallituksen muut jäsenet erovuoroisten tilalle
  9. Valitaan toiminnantarkastaja ja hänelle varahenkilö
  10. Käsitellään muut kokouskutsussa mainitut asiat
  11. Kokouksen päättäminen

Mikäli yhdistyksen jäsen haluaa saada jonkun asian syyskokouksen käsiteltäväksi, hänen on ilmoitettava siitä kirjallisesti tai sähköpostilla hallitukselle niin hyvissä ajoin, että asia voidaan sisällyttää kokouskutsuun.

Kokousesitelmä, esitelmä alkaa noin klo 18:00

Puhujavieraaksemme saamme tri. Elina Sinkkosen Ulkopoliittisesta Instituutista UPI:sta. Puheenvuoron otsikko on ”Kiinan asema Aasiassa ja Korean niemimaan kysymys”. Puheenvuorossa tarkastellaan Kiinan roolia Koreoiden kysymyksessä, Koreaan sijoitettavaa THAAD ohjuspuolustusjärjestelmää, Kiinan ja Venäjän yhteistyötä ja USA:n valtataistelua jotka hankaloittavat Korean kysymyksen ratkaisua. Luvassa on siis mielenkiintoinen esitelmä!

Elina Sinkkonen on väitellyt Oxfordin yliopistossa. Vuosina 2015-2016 hän osallistui ainoana suomalaisena Korea-Europe Next Generation Policy Expert Forum-ohjelmaan ainoana suomalaisena ja pääsi tapaamaan monia korealaisten ministeriöiden edustajia.
Elinan kotisivut löytyvät osoitteesta www.elinasinkkonen.com.

Esitelmän jälkeen jatkamme yhdistyksen perinteisellä korealaisella illallisella Korea Housessa, osoite Mariankatu 19, 00170 Helsinki. Korea House on kävelyetäisyydellä Tieteiden talolta. Illallistilaisuus alkaa klo 19:00.

Sekä esitelmäosuuteen että Korea Houseen ovat myös jäsenten vieraat tervetulleita!

Illallisen hinta Korea Housessa on jäsenille € 40,00 ja ei-jäsenille € 50,00. Ilmoittautumiset illalliselle viimeistään 11.11.2016. Maksu yhdistyksen tilille FI36 1372 3000 0408 67 samoin viimeistään 11.11.2016.

Ilmoittautumiset tilaisuuksiin ositteessa: jasenasiat@koreayhdistys.net tai tekstivistillä 0400 88 2625.

Tiedot

Päivämäärä: